Milí pracovníci TUKE,
Úsek zahraničných vzťahov a mobility TUKE vypisuje výzvu Erasmus+ na predkladanie prihlášok pre pracovníkov TUKE na Erasmus+ mobilitu za účelom výmeny teoretických a praktických skúseností – účasti na zmiešaných intenzívnych programoch (BIP – Blended Intensive Programme):
- BIP „From Zero to Hero: Basic to Advanced Tools for EU Project Management“ organizovaný University of Côte d’Azur (Francúzsko) a MCI | The Entrepreneurial School® (Rakúsko)
- BIP „Mentoring Training for Academic Staff“ organizovaný University of Côte d’Azur (Francúzsko)
Viac informácií o organizovaných programoch nájdete v texte nižšie.
Záujemcovia majú možnosť odovzdať vyplnenú prihlášku s požadovanou prílohou do 2.11.2022 fakultným koordinátorom programu.
K prihláške za účelom školenia je potrebné priložiť pracovný plán (staff mobility agreement – training) podpísaný žiadateľom, prijímajúcou ako aj vysielajúcou inštitúciou.
Výber účastníkov mobility bude realizovaný na základe poradia po vyhodnotení prihlášky žiadateľa podľa platných kritérií (kritériá výberu a ďalšie informácie o zamestnaneckých mobilitách sú uvedené TU).
Podporované aktivity:
- Mobilita pracovníkov VŠ do podnikov za účelom školenia – výmeny teoretických a praktických skúseností /2-5 dní/,
PREDSTAVENIE INTENZÍVNYCH VZDELÁVACÍCH PROGRAMOV (BIP)
Blended Intensive Programmes (Zmiešané intenzívne programy, BIP) sú krátkodobé intenzívne programy, v rámci ktorých sa využívajú inovačné spôsoby výučby a učenia sa vrátane online spolupráce. Zmiešané intenzívne programy umožňujú nové a flexibilnejšie formáty mobility, v ktorých sa kombinuje fyzická mobilita s virtuálnou časťou. V priebehu programu budú skupiny študentov alebo zamestnancov ako učiaci sa uskutočňovať krátkodobú fyzickú mobilitu v zahraničí kombinovanú s povinným virtuálnym prvkom uľahčujúcim kolaboratívnu online vzdelávaciu výmenu a tímovú prácu. Virtuálny prvok musí spájať učiacich sa online pri spoločnej práci a zároveň pri špecifických úlohách, ktoré sú súčasťou zmiešaného intenzívneho programu a počítajú sa do celkových vzdelávacích výstupov. Zmiešanými intenzívnymi programami sa buduje kapacita v oblasti rozvoja a realizácie inovačnej výučby a vzdelávacích postupov v účastníckych inštitúciách vysokoškolského vzdelávania. (zdroj)
INFORMÁCIE O ORGANIZOVANÝCH PROGRAMOCH BIP
BIP „From Zero to Hero: Basic to Advanced Tools for EU Project Management“
Organizátori: University of Côte d’Azur (Francúzsko) a MCI | The Entrepreneurial School® (Rakúsko)
Cieľová skupina: akademickí a neakademickí pracovníci partnerských univerzít Ulysseus
Online zložka:
- Online samovzdelávací kurz, poskytovaný cez platformu Ulysseus Moodle
- V rozsahu 7 hod.
Obsah online zložky (v anglickom jazyku):
Understanding The Basics Of Successful EU Projects
EU funding mechanisms
- What are the main funding mechanisms within the EU framework?
- Where to find/identify calls
- How to read calls thoroughly?
- What are rules and differences between funding?
- How to choose fitting funding for your project? (e.g. TRL level adequacy)
EU Portal and platform
- How to initially navigate the Funding and Tenders Portal?
Project preparation phase
- How to start the submission process?
- How to draft call-adequate Objectives, Deliverables, Milestones?
- How to best develop your Work Package structure?
- How to ensure your consortium/network is fitting to the call?
Running a project
- What are key aspects to consider when managing an EU project?
- What key elements have can be considered in your project reports?
Fyzická zložka:
- 5 dňová fyzická mobilita organizovaná vo forme workshopov & co-creation stretnutí
- Termín: – 25. november 2022
- Miesto: MCI | The Entrepreneurial School® (Rakúsko)
Obsah fyzickej zložky (v anglickom jazyku):
Advanced Tools for EU Projects
Leveraging local infrastructure
- What is the Ulysseus Ecosystem? (e.g. Innovation Hubs structures and their approach)
- How does the IH ecosystem enhance the European Universities concept?
- How to tackle innovation beyond mainstream research funding? (e.g. Innovation Grants such as EIT, IMI, etc.)
National Contact Points – a valuable resource to support your proposal
- What support do NCPs offer? (i.e. value and resources)
- How to contact stay in touch with your NCPs? [Possible guest speaker: Austrian NCP)
- How to deal with challenges with your NCPs support?
Project Management
- How to tackle risk management in your project?
- What key elements should be considered for communication and team management in an EU project?
- How to best ensure the exploitation and sustainability of your project outcomes? How to ensure impact?
- How to troubleshoot your project?
Tools for Project Preparation
- How to integrate cross-cutting issues into your Horizon Europe proposal? (e.g. Open Science and Gender Dimensions)
- What are intellectual property rights (IPRs)?
- How to incorporate and manage IPRs in your research project?
- How to create visual resources for your proposal (e.g. Gantt and Pert charts)
- Practical drafting of the excellence and impact sections of a Horizon Europe proposal.
Evaluations
- What to do with your project’s evaluation?
- How to read your evaluation and use it as a tool for your next proposal?
Practical drafting of an Erasmus+ application
- Draft in groups key elements of an Erasmus+ application.
- Wear the shoes of an evaluator: Reviewing an Erasmus+ proposal and providing feedback in groups.
BIP „Mentoring Training for Academic Staff“
Organizátor: Univerzita Côte d’Azur (Francúzsko)
Rozsah programu: približne60 hodín / 8 pracovných dní (25h online zložka a 35 hod. fyzická zložka
Cieľová skupina: akademickí pracovníci partnerských univerzít Ulysseus
Platforma pre online zložku: Ulysseus Moodle and Microsoft Teams
Osnova programu (v anglickom jazyku):
- Meeting 1: Introductory meeting (Microsoft Teams) – 2 hours
- Topic: Conceptual underpinnings, qualities and functions of a mentor and a mentee
- Meeting 2: Mentor-Mentee session 1 (Microsoft Teams) – 2 hours
- Meeting 3: Training at Univerzita Côte d’Azur (Nice, France), mid-Jan.2023: Introductory session and key lecture / social event, group training, work in pairs (mentor-mentees), group debriefing and final training reflection, trainers‘ coordination meeting. Topic: Mentoring Key Skills, Matching process, Mentoring relationship, Quintuple Helix and innovative pedagogies, Mentoring process: review and evaluation
- Meeting 4: Mentor-Mentee session 2(Microsoft Teams) – 2 hours
- Meeting 5: Final group meeting (Microsoft Teams)
Stretnutia budú kombinované s online asynchrónnou individuálnou a kolaboratívnou prácou.
V rámci programov bude priestor pre identifikovanie možností a rôznych foriem spolupráce.
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE:
Vzhľadom na pretrvávajúcu pandémiu (COVID-19) a s ňou súvisiace bezpečnostné obmedzenia prosíme o zosúladenie výberu krajiny mobility v súlade s odporúčaniami Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR týkajúcimi sa vycestovania občanov SR do zahraničia.